မဂၤလာပါ၊ မဂၤလာရွိေသာ ေန႔တစ္ေန႔ပါ ..

Friday, 24 January 2014

ေမတၱာပို႔


ေမတၱာဆိုသည့္ စကားလံုးသည္ ျမန္မာဘာသာစကားတြင္ မူလအစကတည္းက ရွိသည္မဟုတ္ပါ၊ ပါဠိဘာသာမွ တိုက္ရိုက္ေမြးစားထားေသာ စကားျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ိဳးသည္ ေမတၱာလို႔ ဆိုလိုက္ရင္ အခ်စ္လို႔ လြယ္လြယ္ကူကူ နားလည္ထားတတ္သည္။

အခ်စ္လို႔ သတ္မွတ္ေခၚေ၀ၚမည္ဆိုရင္ ေမတၱာ၏အဓိပၸါယ္ကို ျပည့္ျပည့္စံုစံု ေပၚလြင္ေစမွာ မဟုတ္ဘူးလို႔ ဆရာေတာ္တပါးက ဤသို႔မိန္႔ခဲ့ဖူးသည္။ အျခားေသာ ပါဠိစကားလံုးေတြျဖစ္သည့္ ဒုကၡ ဆိုရင္ ဆင္းရဲျခင္း၊ သုခ ဆိုရင္ ခ်မ္းသာျခင္း .. စသည္ျဖင့္ ျမန္မာမူျပန္ထားႏိုင္ေသာ္လည္း၊ ေမတၱာဆိုသည့္ စကားလံုးကိုမူ  ျမန္မာလိုတိုက္ရိုက္ဘာသာျပန္လွ်င္ ရွည္လ်ားေသာေၾကာင့္၊ ျမန္မာမူျပန္မရေသာေၾကာင့္၊ ပါဠိဘာသာမွ တိုက္ရိုက္ေမြးစားထားရသည္၊ သည္လို ဆိုပါသည္။

ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ ယခင္တုန္းကဆိုရင္ ေမတၱာပို႔သည့္အလုပ္သည္ အက်ိဳးမရွိႏိုင္ေသာအလုပ္၊ အကိ်ဳးမဲ့ အလုပ္ ျဖစ္သည္လို႔ ထင္ခဲ့သည္။ ကိုယ္က ေမတၱာပို႔ေနေပမယ့္ တဘက္ လူ၊ ပုဂၢိဳလ္၊ သတၱ၀ါေတြ မရႏိုင္၊ မျမင္ႏိုင္၊ မသိႏိုင္၊ ခံစားမရႏိုင္ဘူးလို႔ သည္လို တဘက္သတ္ ထင္ျမင္ယူဆခဲ့သည္။ အမွန္တကယ္ေတာ့ ဤသို႔ မဟုတ္ပါ။ ကြ်န္ေတာ္အပါအ၀င္ သတၱ၀ါတို႔သည္ ေမတၱာပို႔ျခင္းကို ခံယူရန္ လိုအပ္ေနပါသည္။

ကြ်န္ေတာ္တို႔ လူေတြသည္ က်န္းမာေရး၊ စီးပြားေရး၊ လူမူေရး၊ မိသားစုေရး၊ အိမ္ေထာင္ေရး၊ သူငယ္ခ်င္းေရး၊ ညီအကို ေမာင္ႏွမအေရး၊ ဦးေလး အေဒၚအေရး၊ သာေရး၊ နာေရး၊ .. စသည္ျဖင့္ ျပသနာအပူေတြကို ေန႔စဥ္ႏွင့္အမွ် ရင္ဆိုင္ေနရသည္။ ထိုအပူေတြမွ သက္သာေစ၊ ျငိမ္းေအးေစလိုျခင္းငွာ ေမတၱာဓါတ္ကို လိုအပ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေမတၱာပို႔ျခင္း၊ ေမတၱာပြားျခင္းတို႔ကိုျပဳလုပ္ရန္ တကယ္လိုပါသည္။

ဗုဒၶဘာသာ တခုတည္း၌္သာမဟုတ္၊ အျခားေသာဘာသာမ်ားတြင္လည္း၊ ေမတၱာပို႔ျခင္းရွိမည္ဟု ကြ်န္ေတာ္ ယံုၾကည္ပါသည္။ ေမတၱာပို႔ျခင္းသည္ ေငြေၾကးလည္းမကုန္၊ ကုသိုလ္လည္းရသည္။ ေမတၱာပို႔ျခင္းသည္ ေလာဘမီး၊ ေဒါသမီး၊ ငရဲမီးတို႕ကို ျငိမ္းေစတတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အမွန္တကယ္ ျပဳလုပ္သင့္သည္။ ၂၀၁၃ ဒီဇင္ဘာ နံနက္ခင္းတခုတြင္ စကိုင္းနက္ရုပ္သံမွ မင္းကြန္းဆရာေတာ္ၾကီး ဦး၀ိစိတၱသာရဘိ၀ံသ၏ ေမတၱာပို႔နည္း၊ ေမတၱာပြားနည္းကို ကြ်န္ေတာ္ ရိုေသစြာ နာၾကားျဖစ္ခဲ့သည္။ ဆရာေတာ္ၾကီးအား ဤေနရာမွ ရိုေသစြာ ကန္ေတာ့ပါသည္။ _/\_

ဆရာေတာ္ၾကီးသည္ ေမတၱာပို႔နည္း ႏွစ္သြယ္ကို ဤသို႔မိန္႔ပါသည္။

(၁)  အရပ္မ်က္ႏွာကို အမွဴးထားျပီး၊ အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာမွာရွိေနတဲ့ သတၱ၀ါေတြကို၊ ဒိသာဖရဏ ေမတၱာအျဖစ္၊ ေမတၱာပို႔နည္း

အရပ္ဆယ္မ်က္ႏွာဆိုသည္မွာ .. အေရွ ႔အရပ္၊  အေနာက္အရပ္၊  ေျမာက္အရပ္၊  ေတာင္အရပ္၊  အေရွ ႔ေတာင္အရပ္၊  အေနာက္ေျမာက္အရပ္၊  အေရွ ႔အေျမာက္အရပ္၊  အေနာက္ေတာင္အရပ္၊  ေအာက္အရပ္၊  အထက္အရပ္  တို႔ျဖစ္ၾကသည္။

အရပ္တခုခ်င္းစီတြင္ ရွိေသာ အနႏၲစၾက၀ဠာ၊ အနႏၲသတၱ၀ါတို႔
.. ေဘးရန္ခပ္သိမ္း ျငိမ္းၾကပါေစ။
.. ေဒါသခပ္သိမ္း ျငိမ္းၾကပါေစ။
.. ဆင္းရဲခပ္သိမ္း ျငိမ္းၾကပါေစ။
.. ႏွလံုးစိတ္၀မ္း ေအးခ်မ္းၾကပါေစ။

ေအာက္အရပ္ ႏွင့္ အထက္အရပ္ေတြကို ေမတၱာပို႔သည့္အခါ "ထက္၀န္းက်င္" ဆုိသည္႔ စကားလံုး ပါ၀င္သည္။ ထက္၀န္းက်င္ဆိုသည့္ စကားလံုးမပါဘူးဆိုရင္၊ အထက္အရပ္တြင္ ရွိေသာ အနႏၲစၾက၀ဠာလို႔ ေခၚဆိုၾကရာ၌ .. အထက္အရပ္တြင္ စၾကာ၀ဠာ အနႏၲ ရွိတယ္လို႔ .. ထင္ျမင္ယူဆႏိုင္သည္၊ အမွန္က အထက္ေဘးပတ္၀န္းက်င္တြင္ စၾကာ၀ဠာ အနႏၲ ရွိတာ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ထက္၀န္းက်င္ကို ထည့္ထားရသည္၊ သည္လို ဆရာေတာ္ၾကီးက မိန္႔ပါသည္။ ေအာက္အရပ္လည္း ထို႔နည္းအတူျဖစ္သည္။

(၂)  ပရိတ္ၾကီး ၁၁ သုတ္တြင္၊ တခုပါ၀င္ေသာ ေမတၱာသုတ္၌လာသည့္၊ သတၱ၀ါေတြကို ေမတၱာပို႔နည္း

က။  သတၱဝါအားလံုးကို တစုတေ၀းတည္း ေပါင္းျပီး တေခါက္တည္းေမတၱာပို႔သည္

.. လံုးစံုမ်ားစြာ သတၱဝါ ခ်မ္းသာကိုယ္စိတ္ၿမဲပါေစ၊ ဥပဒ္ရန္ေဘး ကင္းစင္ေဝး ၿငိမ္းေအးၾကပါေစ ..

ခ။  တေခါက္တည္းေမတၱာပို႔တာ အားမရလွ်င္ အစုအဖြဲ ႔ ႏွစ္ခုစီခြဲျပီး၊ ေလးမ်ိဳး ေလးခါစီ ေမတၱာပို႔သည္

ေသမွာ ေၾကာက္တယ္၊ မေၾကာက္ဘူး မဟုတ္ပါ
ပထမ။  ေၾကာက္တတ္ေသာ သတၱဝါ  ႏွင့္ မေၾကာက္တတ္ေသာ သတၱဝါ
ေၾကာက္တယ္၊ မေၾကာက္ဘူးဆိုတာ ေဒါသစိတ္ရွိတဲ့အေပၚမွာ မူတည္သည္။ ေဒါသစိတ္ မရွိတဲ့  အနာဂါမ္၊ ရဟန္းသာ ႏွင့္ ေဒါသစိတ္ ရွိေသးတဲ့ ပုထုဇဥ္၊ ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္ တို႔ အစုအဖြဲ ႔ ႏွစ္စုခြဲျပီး ေမတၱာပို႔သည္

.. ေၾကာက္တတ္၊ မေၾကာက္တတ္ နွစ္ရပ္မ်ားစြာ သတၱဝါ ခ်မ္းသာကိုယ္စိတ္ၿမဲပါေစ ဥပဒ္ရန္ေဘး ကင္းစင္ေဝး ၿငိမ္းေအးၾကပါေစ ..

ေၾကာက္တယ္၊ မေၾကာက္ဘူးဆိုတာ ျမင္လို႔၊ မျမင္လို႔
ဒုတိယ။ ျမင္အပ္ေသာ သတၱဝါ  ႏွင့္ မျမင္အပ္ေသာ  သတၱဝါ
ေမတၱာပို႔ေနစဥ္ မိမိတို႔တည္ရွိေနတဲ့ ေနရာ၊ အေဆာက္အဦးထဲက သတၱဝါေတြသည္ ျမင္အပ္သည္၊ အျပင္ဘက္မွာရွိေသာ သတၱဝါေတြသည္ မျမင္အပ္ဘူး၊ သည္လို အစုအဖြဲ ႔ ႏွစ္ခုခြဲျပီး  ေမတၱာပို႔သည္

.. ၿမင္အပ္၊ မၿမင္အပ္ နွစ္ရပ္မ်ားစြာ သတၱဝါ ခ်မ္းသာကိုယ္စိတ္ၿမဲပါေစ ဥပဒ္ရန္ေဘး ကင္းစင္ေဝး ၿငိမ္းေအးၾကပါေစ ..

ျမင္တယ္၊ မျမင္ဘူးဆိုတာ ေ၀းလို႔၊ နီးလို႔
တတိယ။ ေ၀းေနေသာ သတၱဝါ  ႏွင့္ နီးေနေသာ သတၱဝါ
ေမတၱာပို႔ေနစဥ္ မိမိတို႔တည္ရွိေနတဲ့ ေနရာ၊ အေဆာက္အဦးထဲက သတၱဝါေတြသည္ နီးသည္၊ အျပင္ဘက္မွာရွိတဲ့ သတၱဝါေတြသည္ ေ၀းသည္၊ သည္လို အစုအဖြဲ ႔ ႏွစ္ခုခြဲျပီး  ေမတၱာပို႔သည္

.. ေဝးေန၊ နီးေန နွစ္ေထြမ်ားစြာ သတၱဝါ ခ်မ္းသာကိုယ္စိတ္ၿမဲပါေစ ဥပဒ္ရန္ေဘး ကင္းစင္ေဝး ၿငိမ္းေအးၾကပါေစ ..

ေ၀းတယ္၊ နီးတယ္ဆိုတာ ဘ၀ဇာတ္ ဆံုးလို႔၊ မဆံုးေသးလို႔
စတုတၱ။ ဘ၀ဇာတ္ဆံုးေသာ သတၱဝါ  ႏွင့္ ဘ၀ဇာတ္မဆံုးေသာ သတၱဝါ
နိဗၺာန္ ေရာက္လို႔ ဘ၀ဇာတ္ဆံုးသြားသည့္ သတၱဝါ  ႏွင့္ ဘ၀ဇာတ္ မဆံုးေသးသည့္ သတၱဝါ သည္လို အစုအဖြဲ ႔ ႏွစ္ခုခြဲျပီး  ေမတၱာပို႔သည္

.. ဘဝဇာတ္ဆံုး မဆံုးမ်ားစြာ သတၱဝါ ခ်မ္းသာကိုယ္စိတ္ၿမဲပါေစ ဥပဒ္ရန္ေဘး ကင္းစင္ေဝး ၿငိမ္းေအးၾကပါေစ ..

ဂ။  သတၱဝါေတြကို အရြယ္အစားအလိုက္၊ အစုအဖြဲ ႔ သံုးမ်ိဳးစီခြဲျပီး၊ သံုးမ်ိဳး သံုးခါစီ ေမတၱာပို႔သည္

ပထမ။ အနံရွည္တဲ့ သတၱဝါ၊ တိုတဲ့ သတၱဝါ၊ အလတ္ သတၱဝါ

.. ရွည္တိုအလတ္ သံုးရပ္ခႏၶာ သတၱဝါ ခ်မ္းသာကိုယ္စိတ္ၿမဲပါေစ ဥပဒ္ရန္ေဘး ကင္းစင္ေဝး ၿငိမ္းေအးၾကပါေစ ..

ဒုတိယ။ အလ်ား၊ အနံႏွစ္ခု  ၾကီးတဲ့ သတၱဝါ၊ ငယ္တဲ့ သတၱဝါ၊ အလတ္ သတၱဝါ

.. ၾကီးငယ္အလတ္ သံုးရပ္ခႏၶာ သတၱဝါ ခ်မ္းသာကိုယ္စိတ္ၿမဲပါေစ ဥပဒ္ရန္ေဘး ကင္းစင္ေဝး ၿငိမ္းေအးၾကပါေစ ..

တတိယ။ အလ်ား ဆူတဲ့ သတၱဝါ၊ ၾကံဳလွီတဲ့ သတၱဝါ၊ အလတ္ သတၱဝါ

.. ဆူၾကံဳအလတ္ သံုးရပ္ခႏၶာ သတၱဝါ ခ်မ္းသာကိုယ္စိတ္ၿမဲပါေစ ဥပဒ္ရန္ေဘး ကင္းစင္ေဝး ၿငိမ္းေအးၾကပါေစ ..

ဃ။ ေနာက္ျဖစ္ေပၚလာႏိုင္ေသာ ဒုကၡေတြ၊ မျဖစ္ေပၚလာေအာင္ သံုးမ်ိဳးခြဲျပီး ေမတၱာပို႔သည္

ပထမ။ မုသားမပါ လကၤာမေခ်ာဆိုသည့္အတိုင္း လွည့္ပတ္ထားတာေတြ မသိေသးသေရြ ႔ အဆင္ေျပတတ္သည္၊ သိသည့္အခါမွာ အခ်င္းခ်င္း အဆင္မေျပ ျဖစ္တတ္ၾကပါသည္။ အဲသည္လိုမ်ိဳး မျဖစ္ေစျခင္းငွာ

.. လူအခ်င္းခ်င္း လွည့္ပတ္ၿခင္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ ဥပဒ္ရန္ေဘး ကင္းစင္ေဝး ၿငိမ္းေအးၾကပါေစ ..

ဒုတိယ။ အထင္အျမင္ မေသးဘူးဆိုရင္ အခ်င္းခ်င္း ဆက္ဆံေရးေျပတတ္သည္၊ အထင္အျမင္ ေသးလာျပီဆိုရင္ အဆင္မေျပ ျဖစ္တတ္ၾကပါသည္။ အဲသည္လိုမ်ိဳး မျဖစ္ေစျခင္းငွာ

.. အထင္ေသးၿခင္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ ဥပဒ္ရန္ေဘး ကင္းစင္ေဝး ၿငိမ္းေအးၾကပါေစ ..

တတိယ။ တခါတေလ သူတပါး ဆင္းရဲဒုကၡေရာက္မွ၊ ကိုယ္ ခ်မ္းသာတတ္သလိုမ်ိဳး ရွိတတ္ၾကသည္။ အဲသည္လိုမ်ိဳး မျဖစ္ေစျခင္းငွာ

.. ဆင္းရဲလိုၿခင္း အခ်င္းခ်င္း ကင္းရွင္းၾကပါေစ ဥပဒ္ရန္ေဘး ကင္းစင္ေဝး ၿငိမ္းေအးၾကပါေစ ..

No comments:

Post a Comment